tisdag 6 oktober 2009

Nå joo

Jepps fick ledigt på måndag :) Så nu jobbar jag bara tisdag och onsdag hehe...typ som måndag o fredag .
På torsdag och fredag e det ju höstlov o jag paxade att vara hemma då..eller ja, jag frågade ju mannen men han kunde inte ta ledigt så lotten föll på mig..visst har ju eftis öppet, men hon var ju där i 2½ vecka i augusti innan skolan började och stora delar av den tiden var hon ensam....o det va inte så himla kul....tror inte det e så många barn där på loven iaf inte de korta loven...undras hur mycke semester deras päron har egentligen...? Eller så har de helt enkelt förmånen att ha mormor, morfar eller farmor o farfar som kan ställa upp...eller andra liknande personer som är behjälpliga. Nu menar inte jag att vi inte har nån enda person att ta till men tösen e lite knepig med barnvakter....min ena kusin är no problems att vara hos, men hon arbetar ju naturligtvis...min ena syster som bor här så är heller inte så stora bekymmer att vara hos eftersom hon har 2 mindre busfrön att leka med :) Men det e ju oxå det att hon har 2 små att ta vara på..sen bor hon inte i stan så det blir bökigt att köra dit på morgonen o sånt.....min pappa (morfar) är tydligen inte så skoj att vara hos...blir mest att hon trynar framför datan eller tvn (som om hon inte skulle göra det hemma då *s*) Nå de va ju typ dom det...

Ja nå nästa år i trean så får hon ändå lov att sköta sig själv efter skolan och troligen under de korta loven med....Få se hur man gör under sommaren sen men hon blir nog tvungen att vara ensam ett tag då..fast då ska jag börja tidigt på mornarna så jag kan komma hem tidigt....för hon lär väl svänga dygnet....vilket hon inte gjort ännu vid ledigheter men det hinner nog komma...
Nu vart det ett himla tjat om ledigheter o lov o hit o dit...

Jag ska skriva med rosa text hela oktober tänkte jag....eller blått eller guldigt då....
Fick veta att jag lika bra kan knalla ner till tidningen som ligger här nedanför o köpa ett pins åt mig

Nu ska jag gå o sova i tid för en gångs skull.
Gonatt

2 kommentarer:

  1. Storasysterystern..7 oktober 2009 kl. 22:19

    O om jag bodde där så skulle jag atgit hand om tjejen.. Kramar om.. Det är inte lätt när det finns inga släktingar alls i närheten så var tacksam att du har syrran. brorsan o farsan iaf än jag.. Så njut av tiden du är med henne!! Kramen

    SvaraRadera
  2. Jo det tror jag nog, visst e jag tacksam över att vi har dom, tråkigt bara att inte Wilma e så himla road där bara...jo hos syrran men inte farsan :/

    SvaraRadera