lördag 10 oktober 2009

Alltså det här med att ha ett hushåll

Det e ju fan jobbigt....iaf nu..bläääh...
Har försökt hålla efter o tänkte att jag skulle reda upp här i helgen så att det sku va redigt på måndag då jag e ledig....

Jo men jävlars.....fick knappt nåt gjort i fredags, lite handlat nån maskin tvätt som man inte ens orkade hänga upp :(
Satt mest o gloade på datan. Börjar bli en jävligt ful ovana den här fyrkantiga burken som för det mesta ger en lättare form av tinnitus ....

Sen ringde de från xtra arbetet och bad om jag kunde komma o hoppa in....snäll som jag va så visst, gick helt bra o jobba trots att jag var helt borta av trötthet innan de ringde...
Kom hem o gick o sova direkt....fick sova typ 2 timmar sen kom dottern upp o tyckte att pappa var orättvis som inte ville hjälpa henne att se på film...lixom..what klockan 7 på morgonen en lördag...jeee...

Gubben o syrrans pöjk stack iväg till Sverige över dagen så här var vi då....jag som va helt död...tösen som kom o tjata en gång i timman....tiggde till mig sovtid till 11....sen ringde telefonen vid 20 över elva....trodde det va tösens kompis men nej, hörde bara förtvivlade utrop typ...: jag förstår inte va du säger du måste prata som jag....bla bla....eh....då började jag vakna till....visade sig att det va gobbens moster, som naturligtvis skulle ringa när han var borta.....snacka om att koppla om hjärncellerna snabbt iaf, tänka på finska o försöka prata det me vid 11.20 när man kommit i säng kl 5...det gick väl så där...tror vi förstod varran så pass iaf....hon ville veta nå datum o sånt jox...
och om vi va avioliito eller om vi var gifta....ja du..jag satsade på avioliito....hoppas det va rätt hehe...hjärnan va något trög iaf.

Sen var det bara o stiga upp o skita i sovandet....drack kaffe o tösen gnöla på om Mariebad....nå hon släpade en kompis med sig o vi for dit....kom därifrån vid halv sex...då ringde farsan o ville ha skjuts tio före sex..lixom..jag sku ju handla o allt stänger sex...fin kombination....ungarna nojsa om att äta hos oss o leka osv...

Jag dumpa ungarna hemma, körde i hundra knyck till butiken o lika fort till farsan....han blev lite sen men han mena att det inte va så noga..jamen gudars....

Nå fick aten lagad sent omsider...nu sku kompisen sova över här oxå..så allt e bäddat o klart...den som e mest sugen på o gå o sova e ju typ JAG.

O inte ett piss har jag typ fått gjort....jo nybäddat halva sängen...diskat lite...hängt upp halva korgen med tvätten som borde blivit hängd igår....laddat o tvättat en maskin till men inte hängt den.....resten av kojan ser ut som...ja ....
tror det får bli morgondagens projekt....OCH måndagens...tyvärr :/
Ska o klippa mig oxå förresten på måndag, äntligen. Tycker det har sett gräsligt ut ett bra tag men sen har det varit bättre men nu får jag i nerverna....
Usch nu ska jag poppa popcorn åt ungarna o spärra in dom i rummet höhö.....nåja så illa ska det inte bli men popcorn iaf :)

Sängen måste bäddas o tvätten hängas med. sen skiter vi i resten för idag.
Förresten...konstig ovana, vart rent av lite förbannad...hittade ett tuggummi på vardagsrumsbordsskivan..lixom..gör man så..o hos andra människor???

Nänä, sa nog till åt henne och tösen med...bara så de vet lixom på förhand sen....o kanske den andra tjejen fick sig en funderare...tur va så gick tuggiset bort utan bekymmer...kunde varit värre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar