söndag 20 september 2009

Helgerna

Ja dom går så himla fort :(
Igår var tösen o jag o kikade lite på en loppis som va helt värdelös, fast hon hittade en simkorv och en film,..sen va vi till skördefesten vid salt o kollade en snabbis...köpte blomma till min guffar som fyllde 89 år igår....
Var dit på kvällen sen o åt en bit tårta o pratade med dom. Dom e så pigga trots sin ålder, bor hemma o sköter sig själv, han till o med kör bil än...fast han började se lite trött ut på nåt vis o gummor sa att han nog inte verkade må så bra, men gubbar de ska ju fanken inte gå till doktorn nej nej, men hon skulle nog försöka få dit honom iaf.

På natten var jag på jobb, var inte nå mycke folk ute ens...o de hade tydligen nånslags 70-tals tema..boogie nights....helt okej musik var det.
Somnade närmare 6 imorse sen....wilmas kompis ringde vid 11 o ville komma men gobben sa att jag sku sova så de fick inte vara här o leka..lika bra det, man måste ju dammsuga o grejja före eftersom tjejen e allergisk mot kattor o sånt.
nå steg först upp men sen ångrade jag mig så jag låg o halvsov, drog mig till två....sen kännde jag att man borde stiga upp....
Har försökt reda upp i köket för vilken gång den här veckan vet jag inte men det har nog tagit sig nu tror jag....o hallen...wct är på G, satt igång en maskin tvätt....så korgen e tom..iaf tills alla kommer hem...*s* bara resten kvar då...o som min klasskompis sa Läxorna borde man ju oxå ta itu med, jag började ju flitigt men nu har pärmen legat här på soffan nästans en vecka utan att jag petat på den ens...., borde ringa mormor oxå o bestämma dag för det obligatoriska besöket :)

Förresten har videon tydligen fått sig nåt fel...det funkar att spela DVD men inte VHS....som om inte VHSgrejjen ville konnekta med tvn eller nåt...vi har kombinerad dvd-vhs....bajs oxå....för filmen som tösen har så var just vhs det va så vi märkte att nåt va lurt....typiskt....o dessutom fick man inget ljus till tvn från dvdn....nån händig eller kloker bloggläsare som har nån idé?

äh ska ta o fixa klart i toan nu innan fröken kommer hem..o vart gobben emigrerat har jag ingen aning om, han sa bara att han skulle åka iväg ett tag....det va vid ett tiden det....

2 kommentarer:

  1. svar ; Haha nej verkligen inte att jobba med barn,
    det kan vara roligt men är ingenting jag skulle
    vilja jobba med ;-)

    SvaraRadera
  2. svar; haha ja hellre det än fagersta iaf :D!!

    SvaraRadera