måndag 14 september 2009

Måndag

Jopp jag hittade mina skolpapper igår så jag började sakta men säkert att göra uppgifterna, ska slarvskriva svaren o sen göra rent o snyggt på datan :)
Ska försöka svara på några frågor varje dag så man inte blir i panik sen med läxorna....

Ska kolla på Hollywoodfruar...om det nu e nå o se vill säga....

Imorgon e det simning, brukar ju gå på den varje tisdag bara det e passligt.

När vi steg upp imorse, tösen va riktigt duktig för en gångs skull, annars brukar vi ha det ganska kaotiskt på morgonen nu för tiden, ingen orkar stiga upp så det leder till panik, inta frukost, påklädning....men man vill ju kolla på bolibompa i allsköns ro halva morgonen o det funkar ju inte....mamma hivar i sig kaffet....sen ska man slåss lite om hur man ska komma till eftis fast hon vet att det är bara att gå som gäller just nu....sen e kl typ halv åtta o jag börjar jobba o man står ungefär fortfarande i hallen o slåss alternativt är på väg med cykeln i högsta hugg mot första bästa stämpelklocka...mmmm....det ser ju inte riktigt bra ut det nej.

Nå imorse gick det riktigt bra :) Fick frukosten i sig o kläder på utan knot...sen stannade både hon och jag av...gav mat åt fisken...tände lampan åt den..stannade till för det var inte ett uns av intresse av fisken....pickade på akvariet men näe inget liv där inte...blev ju lite oroad o ropade lite halvhjärtat på "Boris", fisken heter så....
Gick efter håven o petade på stackaren som hade parkerat sig på bottnen..han var ganska livlös och stel.

Han hade vandrat vidare i sin fiskhimmel o simmar säkert med Nemo nu i böljan den blå....
Tösen menade på att det nog var jag som ställt till det när jag pickade på akvarieglaset men jag menade på att det inte va det som gjort hans liv till ända...det hade säkert hänt på natten, han kanske var sjuk eller annars blivit för gammal....

Hur som helst lille Boris e saknad nu...vem ska man nu tända lampan åt och strö fiskmaten i ena hörnet åt.. o retas lite med en spegel....

Ja han fick sin begravning sen på eftermiddagen iaf vi stod båda två kring toastolen och han låg på ett hushållspapper som vi sedan lade ner i wcbyttan o spolade bort.

Tösen var lessen e kort stund men sen var det över. En ny fisk kan få komma nån gång igen när de får in nya på ZooArken eller så...nu återstår iaf för mig att tömma ur hans akvarie o rengöra det.

R.I.P Boris..som kom till oss i februari -09 och lämnade oss 14 september samma år.

O inte en bild har jag, det harmar ju ännu värre för han var fin!'

1 kommentar: