onsdag 4 november 2009

Xtra ledig

Ah fick helt plötsligt en xtra ledig dag imorgon :)
Skulle ha börjat vid 6 imorgon o jobbat så att mina timmar inte skulle gå allihopa, trodde inte ens jag hade så det skulle räcka. Men sen frågade chefen om jag ville ha hela dagen för hon råkade ha en vikarie för mig, ja inte tackar man nej så efter en snabb uträkning konstaterade jag att det nog skulle räcka med timmarna :)
Så nu ska jag föra tösen till eftis före nio så jag kan fara till optikern kl 9....kolla synen, ska ha nya brillor när skatteslantarna kommer, gobben som fick mera skulle pröjsa.

Sen ska jag till skolan vid 11 då lektionen börjar o vara med över lunchen o musiken sen får hon gå till eftis igen tror jag så jag får lite tid, måste göra läxor själv ju.....ska till mormor på kvällen o hjälpa henne med allt som ska göras :)

Fick förresten svininfluensavaccinet, va inte meningen men sen hade de en dos över så jag fick den....vart ju nervös att jag sku bli sjuk nu ju huga har hört så mycke om biverkningarna, feber, kroppsvärk o ont i armen...men hellre det än den där influensan.
Hoppas ungen får ta den snart, såg att det va nån 8 åring i norra finland som dött i den sjukan o hon var inte i nån riskgrupp, usch.

Nepp ska skölja av tvätten en snabbis så man får torka den o läsa saga för tösen innan sovdax :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar